Проектът се реализира по Програма „Образование“ 2021-2027, съфинансиран от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд плюс (ЕСФ+). Повече за проекта може да видите ТУК.
Основната цел на проекта е насърчаване и разгръщане на потенциала за личностно развитие на учениците за трайното им приобщаване в училищното образование и подобряване на образователните им резултати.
Специфичните цели на проекта са:
- Подобряване на приобщаващия характер на училищната образователна система с фокус върху учениците от уязвими групи, в това число роми, и намаляване дела на преждевременно напусналите училище;
- Повишаване на мотивацията на учениците за учене и стимулиране на творческите им изяви;
- Изграждане на подкрепяща общност, в която участниците се чувстват приобщени и значими с оглед повишаване активността на учениците от уязвими групи в основното образование;
- Повишаване капацитета на педагогическите специалисти за осигуряване на обща и допълнителна подкрепа за личностно развитие, съобразно индивидуалните потребности на всеки един ученик и на непедагогическия персонал, вкл. образователните медиатори, социални работници, помощници на учителя, подкрепящи учениците от уязвими групи и техните родители.
Очаква се за целия период на изпълнение на проекта да бъдат подкрепени общо 96 279 ученици и техните родители, както и да бъдат проведени обучения за малко над 4000 учители и непедагогически персонал за работа с деца и ученици от уязвими групи.
Проект „Повишаване на професионалните компетентности на учениците в областта на ИКТ и електротехниката“,
№ 2022-1-BG01-KA122-VET-000079176
Програма „Еразъм +“, Ключова дейност 1, Краткосрочни проекти за мобилност на обучаеми и персонал в сектор „Професионално образование и обучение“
В рамките на проекта 20 ученици проведоха практическо обучение в реална работна среда в гр. Брага, Португалия в периода 18.06 – 01.07.2023 г. във фирми, опериращи в секторите ИКТ и електротехника.
10 ученици, изучаващи „Приложно и системно програмиране“ и „Компютърна техника и технологии“ стажуваха в ИТ компанията Tek4Life, където имаха възможност да усвоят умения за асемблиране, диагностика и ремонт на компютърни системи; инсталиране на системен и приложен софтуер; изграждане, администриране и поддръжка на компютърни мрежи; създаване на уебсайт с WordPress и уебсайт одит.
10 ученици от специалностите „Електроенергетика“ и „Електрообзавеждане на транспортна техника“ практикуваха в сервизите на BR Car, където придобиха умения за изработка, монтаж, демонтаж, диагностика, ремонт и изпитване на автотранспортна техника.
Преподаватели от ПГЕЕ “Мария Склодовска-Кюри” посетиха Барселона по проект 2022-1-BG01-KA122-SCH-000079106 „Театърът като образователен инструмент за предаване на съдържание, решаване на конфликти и управление на класната стая“, на програма „Еразъм +“, Ключова дейност 1, Kраткосрочни проекти за мобилност на обучаеми и персонал в сектор „Училищно образование“ с бенефициент ПГЕЕ „Мария Склодовска Кюри“- гр. Сливен. Целта беше да повишат компетентностите си по отношение на усвояване на театрални техники за предаване на учебното съдържание, разрешаване на конфликти и управление на класната стая, за да държат учениците мотивирани, въвлечени и преживяващи образователния процес.
Това им позволява да поддържат високо качество и ефективност на образователно-възпитателния процес и да превърнат ПГЕЕ “Мария Склодовска-Кюри” в желано място за обучение, развитие и изяви.
“Вътрешна квалификация на тема „Театърът в обучението“
“Театърът като образователен инструмент – открит урок”
“Театърът като образователен инструмент” и приложението му в класната стая
На 24.07.2021г. проект по ЕРАЗЪМ+ ПГЕЕ “Мария Кюри” изпрати група ученици на двуседмична практика в IT компания в гр. Падуа, Италия. Групата е сформирана с младежи от специалностите “Системно програмиране” и “Компютърна техника и технологии”. Основна цел на проекта е надграждане на ключови практически знания и умения в областта на изучаваната професия. Новият социален опит, който учениците ще придобият с това посещение, ще ги запознае с традициите на обучението и работата по специалността в Италия. Те ще получат и възможността да посетят и разгледат известни за страната туристически дестинации.
Програма “Леонардо да Винчи”
Проект № 2008-1-LT1-LEO04-00073 със заглавие “Приложение на система за оценяване на качеството в професионалното образование“
Професионалната гимназия по електротехника и електроника „Мария Склодовска-Кюри” е едно от четирите училища, които вземат участие в проекта „Качество в професионолното образование” Проектът се реализира въз основа на международно партньорство. Целта на Проекта се състои в иновации и повишаване качеството на образованието
Проектът преследва няколко важни цели:
-
Да се подобрят способностите на учениците и учителите при работа в екип;
-
Партньорите в Проекта да се запознаят с образователната политика и култура на дадената страна. Изследване и оценка на качеството на учебния процес чрез анкета между учениците, учителите и предприятията;
-
Стимулиране на собствените умения на учениците в професионалното образование;
-
Да се намери качествена стратегия за високи резултати в училище;
-
Да се стимулира сътрудничеството в областта на обмена на международните иновационни практики;
-
Формиране на учениците като самостоятелни личности, които сами разрешават проблемите и планират образованието си;
АКЦЕНТИ
Прфесионалната гимназия по електротехника и електроника „Мария Склодовска-Кюри” е едно от водещите училища в град Сливен. То провежда модерно общообразовтелно и професионално обучение на висококвалифицирани кадри в областта на електротехниката и компютърните технологии.
УЧИТЕЛИ
В Професионалната гимназия работят високообразовани и квалифицирани специалисти. Голяма част от тях са възпитаници на училището. Те предават своите знания и умения на възпитаниците си. Стремежът е гражданското образование да се превърне в убеждение на младите хора и е неделима част от дейността на педагогическия състав
Брой на учителите по общообразователни дисциплини:
-
български език и литература и обществени науки – 10
-
чужди езици – 7
-
математика и информатика – 7
-
естествени науки и спорт – 6
Брой на учителите по специални предмети:
- електроника и компютри – 14
- електротехника – 12
-
радио и телевизия – 5
УЧЕНИЦИ:
В Професионалната гимназия се обучават 716 ученици в 26 паралелки по следните специалности:
– системно програмиране
– компютърна техника и технологии
– микропроцесорна техника
– радио- и телевизионна техника
– електрически инсталации
– електрообзавеждане на производството
МАТЕРИАЛНО-ТЕХНИЧЕСКА БАЗА
-
-
библиотека с художествена и техническа литература
-
специализирани лаборатории по всички специалности
-
5 компютърни кабинета с мултимедия и Интернет
-
Работилници
-
Фитнес-център
-
Православен параклис
-
картинг
-
Дейности:
- Формиране на работни екипи от учители, ученици и други сътрудници.
- Интернет-страница на Проекта с периодичното и допълване с информация.
- Изработване на примерна анкетна карта с цел проучване и оценка на професионалното образование.
- Съгласуване на анкетната карта с партньорите по Проекта.
- Провеждане на анкета.
- Анализ и обобщение на резултатите от анкетата и публикуването им на страницата на Проекта.
- Среща на партньорите по време на Проекта във всяка страна.
- Провеждане на аудио-и видеодискусии относно резултатите от анкетата на тема:”Успех в професията чрез качествени промени в областта на професионалното образование”. Публикуване на доклад за резултатите от анкетата на страницата на Проекта
- Работни срещи с външни консултанти и неправителствени организации на тема: „Какво трябва да бъде съвременото професионално училище?”
- Среща на партньорите по Проекта
- Изработване на кратки видеофилми, които развиват разглежданата тема.
- Публикуване на информация за дейностите на Проекта /табла, плакати, в пресата, репортажи по телевизията/.
Секторна програма “Коменски” 2008-2010